بالابر هیدرولیک دو جک در کنار مستقیم

بالابر هیدرولیک جک دوبل مستقیم
در بالابرهای سنگین که کفی یا کابین بزرگتری دارند از دو جک استفاده می شود. این نوع بالابرهای هیدرولیکی که به جک دوبل نیز نامیده می شوند می توانند بصورت مستقیم یا غیرمستقیم اجرا شوند. در این بخش به بررسی بالابر هیدرولیک دو جک در کنار مستقیم 1:1 پرداخته می شود.

نحوه اتصال و نصب مدل جک دوبل مستقیم

در این روش بالابر هیدرولیکی با استفاده از دو جک مجزا عمل می کند. این دو جک در دو سمت روبرو در مجاورت کابین جانمایی شده و مانند بازوهایی در دوطرف کفی را بالا و پایین می برند. جک های هیدرولیک در این مدل بوسیله اتصالات دائمی مکانیکی به کارسلینگ یا کفی بالابر متصل می شوند. ممکن است این اتصالات بصورت کاملا ثابت و یا بصورت مفصلی طراحی شوند. نحوه ریل گذاری متناسب با شرایط بار و ابعاد کابین خواهد بود که معمولا بصورت دو ریل یا چهار ریل اجرا می شوند.

بررسی سرعت و نسبت حرکت و نیرو در جک دوبل مستقیم

از آنجاییکه جک ها بصورت مستقیم متصل می شوند، سیم بکسل و فلکه ای وجود نخواهد داشت. بنابراین طول مسیر حرکت بالابر برابر با کورس حرکتی جک است. مجموع نیروی وارد بر دو جک برابر با وزن کل بار است و از آنجا که دو جک وجود دارد، به هر جک نیرویی معادل تقریبا نصف وزن کل اعمال میشود. نسبت حرکت و سرعت حک و کفی بالابر برابر است. به عبارت دیگر هر 1 متری که جک جابجا می شود کفی نیز 1 متر جابجا می شود و به تبع سرعت برابر خواهد بود.

کاربردهای بالابر دو جک در کنار مستقیم

با توجه به طول بلند جک در بالابرهای هیدرولیکی دو جک در کنار مستقیم یا جک دوبل مستقیم در طول مسیرهای بلند مشکلاتی در انتخاب این روش از نظر فضای عمودی وجود خواهد داشت. بنابراین در بالابرهای هیدرولیک باربر سنگین صنعتی که ابعاد کفی بزرگی دارند ولی طول مسیر حرکت کمی دارند این گزینه بسیار مناسبی است.

مزایا و معایب بالابر دو جک (دوبل) کنار مستقیم

  • طول جک بلند و محدوددیت فضا
  • اعمال نیرو از دو سمت کفی
  • مناسب برای تحمل بارهای سنگین
  • بدون نیاز به فلکه، سیم بکسل و پاراشوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *