راپچرولو بالابر هیدرولیکی

شیر ایمنی ترکیدگی بالابر هیدرولیک

ایمنی در بالابر هیدرولیکی با راپچر ولو

شاید بتوان مهم ترین فاکتور در طراحی، ساخت و نصب و راه اندازی انواع بالابرهای هیدرولیکی را ایمنی عنوان کرد. بالابرهای هیدرولیکی چه بصورت باربر و چه نفربر باید از سطح ایمنی مناسبی در کاربری برخوردار باشند. برای بررسی کامل ایمنی در بالابرهای هیدرولیکی خانگی پیشنهاد می کنیم مقاله مربوطه در این سایت را مطالعه کنید. یکی از عناصر مهم ایمنی راپچرولو بالابر هیدرولیکی یا شیر ایمنی ترکیدگی است که در این بخش بررسی شده است

راپچر ولو بالابر هیدرولیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

راپچر ولو Rupture valve یا شیر ترکیدگی بالابر هیدرولیکی یک شیر ایمنی است که در قسمت ورودی روغن به جک نصب می شود. این شیر به نحوی تنظیم می شود که چنانچه سرعت خروج روغن از جک از 1.3 جریان نامی بیشتر شود مجرای روغن را مسدود کرده و مانع از سقوط جک می شود.

در بالابرهای هیدرولیکی که امکان حمل افراد را دارند نصب این وسیله ایمنی مهم الزامی است. در واقع مهمترین قطعه ایمنی تمام بالابرهای هیدرولیکی و آسانسورهای هیدرولیک راپچر ولو است. بالابرهای هیدرولیکی نفربر از جمله بالابر خانگی و بالابرهای ویلچربر باید مجهز به شیر ایمنی ترکیدگی باشند.

انواع راپچرولو یا شیر ایمنی ترکیدگی

انواع راپچر ولو های مورد استفاده در بالابرهای هیدرولیکی را می توان به دو گروه اصلی تقسیم بندی کرد. گروه اول راپچر ولوهایی هستند که مخصوص استفاده در یک جک هیدرولیک طراحی شده اند. این راپچرولوها دارای دو پورت ورودی و خروجی هستند و به یک پیچ تنظیم مجهز می باشند. گروه دوم شیرهای ایمنی هستند که برای روش نصب جک دوبل یا دوجک در کنار طراحی می شوند. این راپچر ولوها دارای سه پورت ورودیف خروجی و ارتباط میانی می باشند و در دو مدل جک در کنار مستقیم و دو جک در کنار غیرمستقیم کاربرد دارند.

اعتبار و گواهی استاندارد شیر ایمنی ترکیدگی راپچرولو بالابر هیدرولیکی

یکی از مهمترین موارد در انتخاب شیر ایمنی ترکیدگی یا راپچرولو بالابر هیدرولیکی گواهی استاندارد آن می باشد. از آنجاییکه این قطعه مهم وظیفه تامین ایمنی دستگاه بالابر را دارد باید داری گواهینامه استاندارد از مراجع معتبر بین المللی یا اداره استاندارد ایران باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *