قیمت بالابر خانگی

قیمت بالابر خانگی

یکی از ابتدایی ترین پرسش ها برای متقاضیان خرید بالابر خانگی یا هوم لیفت در باره قیمت آن است. در این نوشته به بررسی همه جانبه قیمت بالابرهای خانگی پرداخته شده است. ابتدا نحوه محاسبه قیمت و بررسی عوامل موثر بر قیمت کل یا هزینه تمام شده یک دستگاه هوم لیفت بررسی شده است. در ادامه به عوامل موثر بر قیمت بالابر خانگی مانند طول مسیر حرکت و تعداد توقف پرداخته شده است.

قیمت بالابر خانگی چگونه محاسبه می شود؟

برای بررسی قیمت دستگاه بهتر است از چگونگی محاسبه یا به عبارت دیگر بخش های گوناگون تشکیل دهنده قیمت تمام شده آگاهی نسبی به دست آید. در اینجا قیمت کل هوم لیفت را به چهار بخش مهم شامل قطعات، نصب، کارهای ساختمانی و هزینه های سرویس تقسیم بندی کرده ایم.

قیمت تجهیزات و قطعات بالابر خانگی

بخش عمده قیمت تمام شده بالابرهای خانگی به نوع تجهیزات و قطعات مورد استفاده در آن مربوط می شود. بکارگیری تجهیزات نیروی محرکه، لوازم و قطعات مکانیکی، الکتریکی و متعلقات از برندهای با کیفیت و معتبر قیمت بالاتری نسبت به انواع با کیفیت پایین تر خواهد داشت. همچنین نوع تجهیزات محرکه و عملکردهای آنها در قیمت بالابر خانگی یا همان هوم لیفت تاثیر قابل توجهی دارند. بعنوان مثال استفاده از پاوریونیتی با شیر کنترل ساده تک بوبین بسیار ارزان تر از یک شیر کنترل چهار سولنوئید از برند BLAIN آلمان خواهد بود.

هزینه نصب و راه اندازی هوم لیفت

بخش دیگر جدایی ناپذیر از هزینه های تمام شده بالابر خانگی به نصب و راه اندازی معطوف می شود. نصب بالاهای خانگی یک کار تخصصی است که نیاز به دانش و تجربه و آگاهی های نسبی از ابعاد گوناگون هیدرولیک، مکانیکال، الکتریکال دارد. فرایند نصب و راه اندازی تحت نظر مهندسین کار آزموده و توسط تکنیسین های متخصص بدون شک هزینه بالاتری در مقایسه با اجرای کار توسط افراد نه چندان متخصص خواهد داشت. این در حالی است که اجرای کار توسط افراد غیرمتخصص احتمالا هزینه های گزاف دیگری را برای خریداران ایجاد خواهد کرد.

هزینه های ساختمانی و پیش نیازها

پیش از نصب و راه اندازی بالابر خانگی شرایط ساختمانی باید فراهم شود. ایجاد چاهک، فونداسیون و نصب صفحه ستون ها، همچنین هر گونه عملیات کنده کاری، تخریب و … باید پیش بینی شوند. در مرحله بعد باید آهنکشی داکت هوم لیفت صورت گیرد. پس از اجرا نیز می بایست پوشش فضای پیرامون بالابر در نظر گرفته شود. این پوشش با توجه به شرایط معماری و نیازمندی های ساختمان ممکن است از جنس شیشه، مصالح ساختمان یا کاورهای فلزی در نظر گرفته شوند. مجموعه هزینه های مصالح و اجرای کارهای ساختمانی باید در قیمت تمام شده بالابر خانگی منظور شوند.

هزینه های بهره برداری و سرویس بالابر خانگی

یک موضوع دیگر معمولا در براوردهای مالی اولیه مورد توجه قرار نمی گیرد. این مورد بسیار مهم هزینه های مصرف انرژی، هزینه های لوازم و قطعات مصرفی و سرویس و نگهداری بالابر خانگی است. سرویس و نگهداری هوم لیفت ها باید بصورت منظم، ادواری و توسط افراد متخصص آسانسور صورت گیرد.

عوامل موثر بر قیمت بالابر خانگی

قیمت بالابر خانگی به مشخصات کلی و فنی دستگاه از قبیل ظرفیت، طول مسیر، ارتفاع جابجایی، تعداد توقف، سرعت، توان موتور، نوع سیستم محرکه، نوع کابین و درب ها بستگی دارد. در ادامه برخی از مهمترین موارد تاثیر گذار در قیمت بالابر های خانگی شرح داده شده اند.

قیمت بالابر خانگی با کابین و درب

برخی از انواع بالابرهای خانگی با یک پلتفرم اجرا می شوند. در حالی که بالابرهای خانگی کامل دارای کابین و درب طبقات ایمن هستند. این دستگاه ها بدون شک قیمت بالاتری دارند. کابین و درب ها نیز انواع گوناگونی دارند. از انواع بسیار ساده و ابتدایی تا کابین و درب های تمام شیشه بسیار لوکس قیمت متفاوتی دارند.

طول مسیر حرکت و تعداد توقف

یکی از مهمترن فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت هوم لیفت ها، طول مسیر حرکت و تعداد ایستگاه های آن است. طول مسیر، فاصله عمودی بین کف تمام شده اولین توقف تا کف تمام شده آخرین ایستگاه است. هر چه طول مسیر بیشتر باشد، مقدار قطعاتی از قبیل ریل ها و اتصالات، جک هیدرولیک، تراولینگ کابل، جک هیدرولیک، سیم بکسل ها و … بیشتر و در نتیجه قیمت تمام شده بالاتر خواهد بود.

ظرفیت، توان موتور و سرعت

ظرفیت مفید کابین، وزن کابین، کارسلینگ و متعلقات و همچنین سرعت حرکت تعیین کننده نوع سیستم محرکه و موتور بالابر هیدرولیک خانگی خواهد بود. نوع سیستم محرکه و توان موتور نیز بطور مستقیم بر قیمت بالابر خانگی تاثیر گذار می باشد.

لیست قیمت بالابر خانگی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *