مزایای بالابر هیدرولیک، چرا بالابرهای هیدرولیکی محبوبیت بالایی دارند؟

بالابر حمل بار
بالابرهای هیدرولیک در مقایسه با سایر مکانیزم ها مانند بالابرهای وینچی، بالابرهای اسکرو و بالابرهای کششی محبوبیت بالاتری دارند. مزایای بالابر هیدرولیک در مقایسه با سیستم های دیگر باعث افزایش مطلوبیت و در نتیجه محبوبیت بیشتر این نوع دستگاه ها شده است.

بالابرهای هیدرولیک ایمنی بالاتری دارند!

بالابرهای هیدرولیک در کل ایمنی بالاتری نسبت به اغلب سیستم های جایگزین دارند و این را می توان در صدر فهرست مهمترین مزایای بالابر هیدرولیک قرار داد. در واقع این موضوع تا حدودی متاثر از نوع سیستم محرکه و همچنین سهولت در تعبیه ادوات ایمنی مورد نیاز است. یکی از اصلی ترین وسایل برای ارتقای ایمنی در سیستم های هیدرولیک شیر ایمنی ترکیدگی یا راپچر ولو است که از خطر سقوط جک هیدرولیک ناشی از ترکیدگی شلنک ها جلوگیری می کند. در بسیاری از سیستم های هیدرولیک جک بصورت مستقیم به کفی یا کابین متصل می شود. در برخی از انواع سیستم های هیدرولیک جک بواسطه سیم بکسل یا زنجیر اتصال می یابد. در این حالت برای جلوگیری از سقوط ناشی از پاره شدن سیم بکسل می توان از پاراشوت یا ترمز ایمنی استفاده کرد. از جمله مزایای بالابرهای هیدرولیک ایمنی بیشتر در زمان زلزله در مقایسه با سیستم های کششی است. زیرا وزنه های تعادل که در شرایط زلزله باعث اسیب می شوند در سیستم های هیدرولیک حذف شده اند.

ایمنی بالابرهای هیدرولیک در دستگاه هایی که مخصوص حمل مسافر هستند اهمیت صدچندان دارد. برای نمونه بالابرهای خانگی یا هوم لیفت، بالابرهای ویلچربر و … از جمله بالابرهای هیدرولیکی هستند که موضوع ایمنی در آنها بالاترین اهمیت را دارد. در رابطه با ایمنی بالابرهای خانگی می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

نصب و راه اندازی بالابرهای هیدرولیک سریع تر و آسان تر است.

تجهیزات نیرو محرکه اصلی که در سیستم های هیدرولیک پاوریونیت نامیده می شود بر روی زمین در ایستگاه پایین مستقر می شوند. این درست بر خلاف اغلب انواع سیستم های کششی است که موتورخانه در بالای چاه آسانسور قرار می گیرند. همچنین جک دستگاه نیز روی زمین محکم شده. این موارد بدیهی است که کار نصب و راه اندازی در سیستم هیدرولیک را بسیار آسان تر و کم هزینه تر خواهند کرد.

امکان اجرای بالابرهای هیدرولیک بدون چاهک وجود دارد.

بیشتر بالابرهای هیدرولیک می توانند بدون چاهک بزرگ و مرتفع نیز اجرا شوند. در بعضی از موارد امکان حفر چاهک وجود ندارد و می توان با کمی ایجاد اختلاف سطح بالابر هیدرولیکی را بدون چاهک یا بصورت پیتلس اجرا کرد.

بدون نیاز به موتورخانه در بالای دستگاه

همانطور که اشاره شد بر خلاف سیستم های کششی که معمولا موتورخانه در بالای چاه آسانسور ایجاد می شود در سیستم های هیدرولیکی نیازی به این کار نیست. یکی از اصلی ترین مزایای بالابرهای هیدرولیک این است که موتورخانه در ایستگاه پایین در کنار دستگاه مستقر می شود. این امر از هزینه های احداث موتورخانه در بالای ساختمان و همچنین تسهیلات دسترسی به آن جلوگیری می کند. دسترسی به موتورخانه ای که در پایین ساختمان است طبعا بسیار آسان تر از موتورخانه بالای ساختمان خواهد بود.

امکان استقرار پاوریونیت با فاصله از دستگاه وجود دارد.

این که می توان محل پاوریونیت دستگاه را حتی با فاصله قابل توجهی از شفت بالابر در نظر گرفت نیز یکی دیگر از مزایای ذاتی بالابرهای هیدرولیک است. بهتر است پاوریونیت در پایین ترین ایستگاه و در کنار چاه بالابر باشد. ولی چنانچه معماری فضا این اجازه را ندهد می توان به راحتی آن را در محل دیگری مستقر کرد.

حرکت نرم و کم صدا و توقف بدون شوک

کنترل حرکت در بالابر های هیدرولیک بوسیله شیرهای کنترل برقی صورت می گیرد. با در دست داشتن یک شیر کنترل با کیفیت براحتی می توان شروع حرکت نرم و تدریجی و همچنین توقف آرام و بدون شوک را ایجاد کرد. در حقیقت این یکی دیگر از مزیت های بالابرهای هیدرولیک در مقایسه با سیستم های وینچی و کششی است. زیرا برای ایجاد همچنین امکانی در سیستم های کششی باید از درایوهای گران قیمت و البته پیچیده الکتریکی بهره گرفت.

امکان پایین آوردن کابین بصورت دستی در هنگام قطع برق

با تعبیه یک شیر تحلیه دستی اضطراری در پاوریونیت هیدرولیک می توان براحتی در زمان قطع برق کفی بالابر را بصورت دستی و به آرامی به سمت پایین هدایت کرد. این مورد نیز در مقایسه با سیستم های آلترناتیو یکی دیگر از مزایای بالابرهای هیدرولیکی به شمار می آید. در پاوریونیت های مورد استفاده در بالابرهای هیدرولیکی بالاکو، این شیر تخلیه دستی الزاما تعبیه می شود.

امکان تجهیز بالابر هیدرولیک به نجات اضطراری آسان

در بالابرهای هیدرولیکی بالاکو براحتی و با صرف هزینه کم می توان دستگاه را به سیستم نجات اضطراری با یک باتری بک آپ ساده تجهیز نمود. این سیستم اجازه می دهد تا در زمان قطع برق یا بصورت اتوماتیک یا با فشردن یک دکمه کفی بالابر به سمت پایین هدایت شود.

صرفه جویی در فضای ساختمانی

بالابرهای هیدرولیک در مقایسه با سیستم های رقیب فضای ساختمانی کمتری را اشغال می کنند. این موضوع هم در بعد عمودی و هم در مساحت مقطع بالابر صورت می گیرد. از جمله مزایای بالابرهای هیدرولیکی بالاکو، بنیاز به چاهک و اورهد با ارتفاع کمتر و همچنین مساخت شفت کوچکتر است.

تنوع بالا در سیستم های محرکه

تنوع در نوع کارگذاری جک هیدرولیک

سرویس و نگهداری بالابرهای هیدرولیک آسان تر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *