بالابر هیدرولیک دو جک در کنار غیرمستقیم

بالابر هیدرولیکی دو جک در کنار غیرمستقیم
بالابرهای هیدرولیک دو جک غیرمستقیم کاربرد وسیعی در جابجایی بارهای سنگین و ارتفاع جابجایی نسبتا بلند دارند. در این مدل دو جک بصورت غیرمستقیم 1:2 با استفاده از سیم بکسل و فلکه ها یوک کفی را جابجا می کنند.

روش نصب بالابر هیدرولیکی دو جک در کنار غیرمستقیم

در این روش نصب بالابر هیدرولیکی، دو جک هیدرولیکی بصورت غیرمستقیم با نسبت 1:2 در دو سمت کفی در مجاورت آن تعبیه می شوند. روی هر جک یک فلکه مجزا قرار گرفته که سیم بکسل ها از روی آن فلکه ها عبور می کنند. سیم بکسل ها از یک سمت به پایه جک متصل و از سمت دیگر پس از عبور از فلکه، به کفی بالابر هیدرولیکی نصب می شوند.

نسبت حرکت، سرعت و نیرو در جک دوبل غیرمستقیم

با توجه به آرایش فلکه و سیم بکسل ها نسبت حرکت جک به کفی 1 به 2 خواهد بود. به عبارتی با جابجایی هر 1 متر جک هیدرولیک کفی بالابر 1 متر جابجا خواهد شد. در این وضعیت نسبت حرکت و سرعت 1:2 خوانده می شود. بنابراین کورس جک های هیدرولیک نصف طول مسیر کفی بالابر خواهد بود. از سوی دیگر نیروی وارد بر دو جک دو برابر وزن کل بار می باشد که در محاسبات فشار لحاظ خواهد شد.

کاربردهای بالابر هیدرولیکی جک دوبل غیر مستقیم در کنار

بالابر هیدرولیک دو جک در کنار غسرمستقیم راهکاری مناسب در ظرفیت های سنگین و کفی های بزرگ و همچنین طول مسیر هایمتوسط تا بلند می باشد. برای بالابرهای ماشین بر، بالابرهای باربر و بالابرهای صنعتی فوق سنگین که طول مسیری بیش از دو توقف دارند این نوع دستگاه می تواند بکارگرفته شود.

مزایا و معایب بالابر هیدرولیک دو جک در کنار مستقیم

  • نیاز به سیم بکسل و فلکه
  • امکان نصب در طول مسیرهای بلند
  • قابل اجرا در ظرفیت های سنگین
  • در صورت حمل افراد نیاز به پاراشوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *