هیتر آسانسور هیدرولیک

هیتر آسانسور هیدرولیک

یکی از مهمترین اجزای آسانسورهای هیدرولیک گرمکن یا هیتر است. علت این امر حساسیت سیستم های هیدورلیک به دما است. تحت تاثیر سرما، برای مثال خوابیدن دستگاه در هنگام شب، غلظت روغن بیش از حد نرمال افزایش یافته و موجب اختلال عملکرد دستگاه می شود. در این مطلب همه نکات مهم در ارتباط با هیتر آسانسور هیدرولیک توضیح داده می شود.

هیتر آسانسور هیدرولیک

هیتر یا گرمکن در انواع آسانسور و بالابر هیدرولیک کاربرد دارد. نقش هیتر هیدرولیک آسانسور گرم کردن روغن داخل مخزن در شرایطی است که دمای آن از حد مجاز کمتر می شود. کاهش دمای روغن فقط مخصوص مناطق سردسیر نیست. بلکه در اغلب موارد هنگام شب و مدت زمان زیادی که آسانسور حرکت نمی کند دمای روغن کاهش می یابد.

ساختمان هیتر روغن آسانسور

گرمکن مخزن یا همان هیتر روغن از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است. مهم ترین بخش المنت های حرارتی است که به وسیله جریان الکتریسیته داغ شده و عامل اصلی ایجاد حرارت در پاوریونیت هستند. قسمت بعدی پوسته هیتر است که المنت ها در آن قرار میگیرند. بخش دیگر ترموستات هیتر است که زمان روشن و خاموش شدن هیتر را کنترل می نمایند. آخرین بخش سیم اتصال برق است که در هیترهای داخلی باید داخل یک شلنگ یا پوششی محافظ در برابر روغن قرار گیرند. همچنین شما می توانید با مطالعه سایر مقاله ها در لینک ذکر شده علاوه بر هیتر هیدرولیک آسانسور با سایر اجزا آسانسور هیدرولیک مانند جک آسانسور هیدرولیک و … آشنا شوید.

کنترل دمای روغن توسط هیتر

هیتر پاوریونیت معمولا به صورت داخلی کار گذاشته می شود. به عبارتی دیگر این هیتر هیدرولیک آسانسور با پوسته و متعلقات خود در داخل مخزن روغن قرار می گیرد و سیم برق آنها به خارج از پاوریونیت امتداد می یابد. با سرد شدن روغن ترموستات هیتر عمل کرده و المنت ها را روشن می کند. زمانی که هوا دما به حد تعیین شده برسد ترموستات دستور قطع گرمکن را داده و این چرخه ادامه پیدا میکند.

نقش هیتر هیدرولیک در عملکرد آسانسور

سرد شدن بیش از اندازه روغن هیدرولیک باعث ایجاد اختلال در عملکرد آسانسور می شود. در این شرایط غلظت روغن افزایش می یابد و حرکت آن در مجراهای شیر، شلنگ و پمپ و جک هیدرولیک به خوبی صورت نمی گیرد. حساسیت شیرهای کنترل نسبت به غلظت روغن زیاد است. معمولا با سرد شدن روغن هیدرولیک تنظیمات و دقت عملکرد شیر تحت تاثیر قرار گرفته و فرآیند هم سطح سازی کابین با کف طبقات به خوبی انجام نمی شود. عملکرد هیدرولیک آسانسور باعث جلوگیری از اختلالات بیش از کاهش دمای روغن می شود.

مشخصات فنی هیتر آسانسور هیدرولیک

ظرفیت هیتر

ظرفیت هیتر مشخص کننده حجم روغنی است که می تواند توسط هیتر گرم شود. برای مثال ممکن است یک هیتر برای مخزنی با گنجایش 250 لیتر یا 700 لیتر طراحی شود.

محدوده دما

هیتر باید بر مبانی یک محدوده مشخص دما عمل کند. برای مثال یک هیتر استاندارد زمانی که دمای روغن به 20 درجه سانتیگراد برسد شروع به گرم شدن می کند. دمای روغن تا زمانی که به 25 درجه سانتیگراد برسد بالا رفته و سپس خاموش می شود.

نوع ترموستات

بعضی از انواع هیتر با ترموستات خارجی عمل میکنند. در این حالت قطعات مربوطه روی مخزن سوار می شود. برخی از انواع دیگر هیتر مجهز به یک ترموستات داخلی (توکار) هستند.

وزن هیتر

وزن هیتر یکی دیگر از مشخصه های فنی آن است و در طراحی مخزن و چکونگی نصب آن اهمیت دارد.

ولتاژ هیتر

باید مشخص شود که هیتر آسانسور هیدرولیک با چه ولتاژ برقی عمل می کند. به جز مقدار ولتاژ باید نوع ولتاژ مستقیم یا غیرمستقیم نیز مشخص باشد.

توان هیتر

مهمترین بخش مشخصات فنی توان هیتر است. توان هیتر مقدار گرمای هیتر در واحد زمان را مشخص می کند. برای معرفی توان هیتر از واحد اندازه گیری وات استفاده می شود.

هیتر بلین آلمان

شرکت بلین یکی از شرکت های مشهور تولیدکننده تجهیزات آسانسور هیدرولیک است. هیتر بلین یکی از محصولات با کیفیت این شرکت است که توسط بسیاری از تولیدکنندگان پاوریونیت مورد استفاده قرار میگیرد. پوسته این هیتر از جنس آلومینیوم است و به وسیله یک مگنت بدون نیاز به پیچ و مهره یا اتصالات دیگر از داخل به کف یا دیواره مخزن روغن متصل می شود.

مشخصات هیتر بلین آلمان

  • دمای استاندارد 20 تا 25 درجه سانتیگراد
  • وزن 1.9 کیلوگرم
  • جنس پوسته آلومینیوم
  • گنجایش مخزن: 500 لیتر
  • توان هیتر 250 وات
  • ولتاژ 200 تا 240 ولت AC

کاتالوگ هیتر آسانسور هیدرولیک

با استفاده از این لینک می توانید کاتالوک هیتر آسانسور هیدرولیک شرکت بلین آلمان را دانلود کنید.

کاتالوگ هیتر بلین آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *