بالابر ضد انفجار

بالابر ضد انفجار

بالابر ضد انفجار چیست؟

بالابر ضد انفجار explosion proof lift به انواعی از بالابرهای صنعتی گفته می شود که برای نصب و کاربری در محیط های مستعد انفجار که از گازها یا غبارهای انفجاری در آن وجود دارد  برای جابجایی بار یا نفرات طراحی و اجرا می شوند.

گروه صنعتی بالاکو با در اختیار داشتن دانش فنی لازم و قابلیت تامین قطعات و تجهیزات صنعتی Ex. Proof ضد انفجار بالابرها و آسانسورهای صنعتی امکان طراحی، ساخت، تامین تجهیزات با استانداردهای معتبر بین المللی و نصب و راه اندازی بالابرهای ضد انفجار را دارد.

بالابر صنعتی ضد انفجار

کاربردهای بالابر ضد انفجار

در بسیاری از بخش های صنعتی از قبیل پالایشگاه ها و مراکز پتروشیمی و همچنین صنایع دفاعی و نظامی بخش هایی که با تراکم گازها و غبارهای انفجاری وجود دارد که تجهیزات و تسهیلات کاری آنها می بایستی از نوع ضد انفجار باشند در این شرایط از بالابر ضد انفجار ساخته میشود.

  • صنایع استخراج نفت و گاز
  • صنایع پتروشیمی
  • پالایشگاه ها
  • صنایع دفاعی و نظامی
  • کارخانه های سیمان

بالابرهای ضد انفجار EX هیدرولیکی

 

بالابرهای ضد انفجار EX کششی

طبقه بندی تجهیزات ضد انفجاری

طبقه بندی ضد انفجار چیست؟

کلاس ها، گروه ها، همگی تعاریف سودمندی در هر صنعتی استفاده می شوند. تاسیسات صنعتی همچنین از بخش هایی مانند طبقه بندی ضد انفجار برای نشان دادن ایمنی مورد نیاز در یک محیط خطرناک استفاده می کنند. درک نحوه خواندن طبقه بندی ضد انفجار به شما امکان می دهد شرایط ایمنی خود را به دقت ارزیابی کنید و با مقررات ایمنی محل کار خود مطابقت دهید.

بالابر ex

کلاس های ضد انفجار

سه دسته مناطق خطرناک وجود دارد که نوع مواد قابل اشتعال در محیط را مشخص می کند. که بیشتر گازهای خطرناک کلاس(||)، گرد و غبار کلاس(||)،الیاف کلاس(|||) دسته بندی میشوند.

کلاس I

بخارات و گازهای قابل اشتعال به طور کلی در اتمسفر وجود دارند یا ممکن است مقداری وجود داشته باشند که می توانند مشتعل یا منفجر شوند. علاوه بر این،جرقه و انرژی حرارتی می تواند گازها را به انفجار مشتعل کند.علاوه بر این، مکان‌های کلاس I شامل پالایشگاه‌ها، انبارها و کارخانه های نفت، غرفه‌های سمپاشی، خدمات سوخت است.

کلاس II

گرد و غبار قابل احتراق در هوا وجود دارد که برای شعله ور کردن آتش یا انفجار در محل کافی است. بنابراین، مشابه کلاس I، انرژی الکتریکی و حرارتی کافی می تواند ذرات موجود در محل کار را مشتعل کند.مکان‌هایی مانند انبار، تولید کنندگان آب نبات و تولیدکنندگان پلاستیک است.

کلاس III

الیاف آتش زا که ممکن است در هوا معلق نشوند در اطراف ماشین آلات وجود دارند. الیاف عمومی  موادی هستند که لزوماً در هوا نیستند. با این حال، این ماده قابل اشتعال است و انرژی گرمایی تولید شده توسط ماشین آلات می تواند آتش را مشتعل کند.

مکان‌های خطرناک بر اساس احتمال وجود غلظت‌های بالای ماده خطرناک در شرایط کاری طبقه‌بندی می‌شوند.

بخش ها

بخش 1 نشان دهنده احتمالی وجود مواد خطرناک در جو و شرایط عادی کار است. بخش 2 احتمال کمتری را برای ظهور مواد خطرناک در هوا نشان می دهد. به عبارت دیگر، بخش اول مربوط به گردش مداوم مواد خطرناک در هوا است و بخش دوم مربوط به خطراتی است که ممکن است از مهار فرار کنند.

به طور خاص، حروف “A” تا “G” بر گروه های مختلف مواد دلالت دارند. علاوه بر این، حروف طبقه بندی مناسبی از گاز و بخار، گرد و غبار و الیاف مطابقت دارد.

بر این اساس، هر گروه زیر مشخص می کند که یک مکان حاوی چه موادی است.

گروه های کلاس I – گازها و بخارات

A: اتمسفرهای حاوی استیلن را مشخص می کند

B: هیدروژن، بوتادین، آکرولئین، اکسید اتیلن، اکسید پروپیلن، یا سایر گازها یا بخارات خطرناک

C: مونوکسید کربن، سیکلوپروپان، اتیل اتر، اتیلن، سولفید هیدروژن یا معادل آن

D: استون، الکل، آمونیاک، بنزن، بنزول، بوتان، بنزین، هگزان، حلال لاک، نفتا، گاز طبیعی، پروپان، متان، وینیل کلرید یا معادل آن گروه های کلاس دوم – گرد و غبار

E: گرد و غبار فلزات مانند آلومینیوم و آلیاژها

F: ابرهای کربن، زغال سنگ و غبار زغال سنگ

g: آرد، غلات، پلاستیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *