بالابر کتاب بر

بالابر کتاب بر هیدرولیکی

یکی از انواع بالابر ثابت بالابر کتاب بر یا اسناد بر است. در واقع بالابر های کتاب بر در گروه بالابر های سرویس مون شارژ یا Dumb waiter قرار میگیرند و در بسیاری از کتابخانه ها، ادارات و سازمان ها برای جابجایی کتاب ها، زونکن ها، مدارک و مستندات بین طبقات و بایگانی مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربرد های بالابر کتاب بر

بالابر های کتاب از نظر کاربردی خاص خود به انواع گوناگونی به شرح زیر دسته بندی میشوند. با این حال ساختار، مکانیزم و مشخصات فنی این دستگاه ها تفاوت با هم ندارد.

بالابر حمل کتاب

همانطور که از نامش مشخص است برای جابجایی آن بین طبقات ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع بالابرها بیشتر در کتابخانه های عمومی، مراکز ثبت و بایگانی مستندات و دانشگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد. بکارگیری این نوع بالابر در کتابخانه ها، ساختمنان های نگهداری کتب و اسناد، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی، موزه ها و … تا حد قابل توجهی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های گوناگون از جمله نیروی انسانی می شود.

بالابر اسناد بر

بالابر های اسناد بر برای جابجایی مدارک مستندات، زونکن ها، و… در سازمان ها و ادارات مورد استفاده قرار میگیرد. این بالابر ها انتقال اسناد و مدارک بین طبقات ساختمان و بایگانی ها را با سهولت و سرعت بیشتر صورت میدهند. در واقع از این بالابرها برای سهولت بیشتر و همچنین سرعت بالاتر در فرایند نقل و انتقال اسناد، مدارک، زونکن ها، بسته های بایگانی و حتی مرسولات بین بخش های گوناگون ادارات در طبقات مختلف استفاده می شود.

بالابر کتاب هیدرولیکی

انواع بالابر کتاب بر به دو روش کششی و هیدرولیک اجرا میشوند. در بالابرهای هیدرولیکی بالا و پایین رفتن کابین از طریق یک جک هیدرولیک و مجموعه پاورپک صورت میگیرد، عملکرد بالابر هیدرولیکی بواسطه فشار و جریان اولین انجام میشود. برای مطالعه مزایای بالابرهای هیدرولیکی میتوانید، به لینک مربوطه همین سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *