بالابر کفی (پلتفرم)

بالابر باربر کفی هیدرولیک
بالابر کفی هیدرولیک دستگاهی است که با استفاده از جک و پاوریونیت هیدرولیک، ریل های راهنما و کارسلینگ و کفی (پلتفرم) برای جابجایی بار بین دو یا چند ایستگاه در کارگاه ها، فروشگاه ها یا مغازه ها، انبارها، رستوران ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

بالابر کفی چیست؟

بالابر کفی یا پلتفرم لیفت هیدرولیک، دستگاهی است که با استفاده از یک جک هیدرولیک و پمپ یونیت، یک پلتفرم را داخل ریل های عمودی بالا و پایین نموده و از این طریق بار روی کفی را بین ایستگاه های کاری تعریف شده جابجا می کند. این مشخصات مربوط به بالابر پلتفرم هیدرولیکی است که در گروه محصولات بالابر باربر بالاکو قرار می گیرد.

کاربردهای بالابر کفی

بالابرهای پلتفرم در تمام  دنیا کاربردهای متنوع و متعددی در انواع فروشگاه ها، کارخانه ها، انبارها و … دارند. نصب سریع و آسان، کیفیت عملکرد خوب و ایمنی قابل قبول در یک دستگاه پلتفرم لیفت باعث می شود تا بعنوان راهکاری کارآمد و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

بالابر کفی فروشگاهی

یکی از مهمترن کاربردهای بالابرهای پلتفرم یا کفی، جابجایی و حمل بار بین دو یا چند ایستگاه در فروشگاه ها است. این نوع بالابرها که به آنها بالابر مغازه ای یا فروشگاهی نیز گفته می شود در بسیاری از فروشگاه های کوچک و بزرگ وظبفه جابجایی بار بین انبار و بخش فروش را دارند. بالابرهای کفی فروشگاهی باید قابلیت اطمینان بالایی داشته باشند و معمولا ترافیک کاری زیادی دارند.

بالابر کفی کارگاهی

از دیگر کاربردهای وسیع بالابرهای کفی باربر، جابجایی بار بین ایستگاه های کاری در کارگاه های خدماتی، تولیدی، تعمیرگاه ها و … می باشد. ماهیت این دستگاه ها صنعتی است و ظرفیت بار آنها با توجه به نیازمندی های بهره برداری متفاوت است.

بالابر کفی در انبار

در کلیه انبارهای طبقاتی یا در ساختمان های تولیدی و صنعتی برای جابجایی بار بین طبقات مختلف انبار و یا حمل بار بین انبار و سالن های تولید نصب دستگاه های بالابر کاربرد دارد. بالابرهای کفی نیز در انبارها یک وسیله مطمئن و اقتصادی برای حمل بار می باشند.

بالابر کفی در هایپرمارکت ها

جابجایی بار بین سالن های طبقاتی در هایپر مارکت ها یا بین انبار و سالن های فروش کالا می تواند به شیوه ای بسیار کارآمد و اقتصادی توسط بالابرهای کفی صورت پذیرد.

بالابر کفی باربر صنعتی

در کارخانه ها و سایت های تولیدی بالابرهای باربر برای جابجایی بار بین ایستگاه های مختلف کاری در ارتفاع کاربرد دارند. این نوع بالابرها با توجه به حجم و ابعاد کم می توانند با توجه به ترافیک کاری مورد نیاز بصورت گروهی در کنار هم مستقر شوند.

مشخصات بالابر کفی

ظرفیت بالابر کفی

ظرفیت مفید بالابر کفی هیدرولیک 200 تا 500 کیلوگرم می باشد. در شرایطی که نیاز به جابجایی بارهای سنگین تر باشد دستگاه بصورت سفارشی طراحی و ساخته می شود یا باید از مدل های بالابرهای باری سنگین تر استفاده کرد. ظرفیت بار دستگاه های تیپ، بطور مشخص برای جابجایی بارهای متداول در مغازه ها، کارگاه های کوچک و حمل هر گونه باری که توسط نفرات جابجا می شوند کاملا مناسب است.

ارتفاع جابجایی و تعداد توقف

ارتفاع جابجایی بالابر برابر با ارتفاع سطح اولین ایستگاه تا سطح آخرین ایستگاه می باشد. بالابر کفی مغازه ای می تواند دارای 2 تا 4 ایستگاه کاری و ارتفاع جابجایی تا 10 متر باشد. ارتفاع جابجایی و تعداد توقف بیشتر بصورت سفارش قابل اجرا می باشد.

سرعت بالابر

سرعت حرکت بالابر در شرایط معمول بین 0.08 تا 0.16 متر بر ثاینه می باشد. سرعت دستگاه با توجه به شرایط کاربری و ساختار آن تعیین می شود. بطور معمول با توجه به اینکه دستگاه فاقد کابین و درب است بهتر است سرعت تا حد ممکن کمتر باشد. با این حال در شرایط خاص و در نظر گرفتن تمهیدات ایمنی می توان سرعت را افزایش داد.

سیستم محرکه بالابر کفی

سیستم محرکه بالابر کفی فروشگاهی هیدرولیک است. در این نوع بالابر هیدرولیک بالاکو، جک هیدرولیک در کنار یا پشت پلتفرم جانمایی می شود و می توان از طریق سیستم مستقیم یا غیر مستقیم عمل کند. پاوریونیت شامل الکتروموتور، پمپ و شیر کنترل است. این قطعات داخل و روی یک مخرن روغن متناسب نصب شده و به ادوات و لوازم هیدرولیکی دیگر جهت کنترل و کارکردهای ایمنی مجهز می شوند. نوع، عملکرد و کیفیت هر یک از اجزای سیستم محرکه تاثیر مستقیم بر عملکرد و کیفیت کل دستگاه بالابر دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *