بالابر هیدرولیکی جک در کنار تلسکوپی مستقیم

بالابر هیدرولیکی جک در کنار مستقیم

بالابر هیدرولیکی جک در کنار تلسکوبی

یکی از روش های طراحی و اجرای بالابر های هیدرولیکی به کارگیری جک های تلسکوبی است.بالابر هیدرولیکی جک در کنار تلسکوپی در شرایطی که به دلایلی نتوان اند از مدل های جک در کنار مستقیم یا غیرمستقیم تک مرحله در زیر مستقیم تک مرحله ای استفاده کرد مورد بررسی قرار میگیرد.

روش جک در کنار مستقیم تلسکوپی

در مدل بالابر هیدرولیکی جک در کنار مستقیم تلسکوپی، یک چند دو یا سه مرحله ای در کنار یا پشت کابین بالابرجانمایی شد. و بصورت مستقیم به مابین یا کارسلینگ بالابر متصل میشود. در این مدل فلکه، سیم بکسل و در نتیجه پاراشوت حذف میشوند و جک بدون واسطه به یوک کفی یا کابین اتصال می یابد. جک تلسکوپی در این حالت بدون واسطه در موقغیت بین دو ریل راهنما جانمایی میشود.

نقد و بررسی

در این مدل بالابر هیدرولیکی برخی از ادوات مکانیکی از قبیل سیم بکسل، فلکه و پاراشوت برای ایمنی حذف میشوند. در نتیجه نصب و راه اندازی دستگاه و همچنین تعمیرات و نگهداری بالابر هیدرولیک آسان تر می باشد. از سویی جک های تلسکوپی قیمت بالاتری دارند و ساخت آنها پیچیده تراست. بنابراین می توان در جمع بندی بررسی های مربوط به این مدل بالابرهای هیدرولیکی تلسکوپی سادگی، حذف وقطعات پیچیده زیبایی بیشتر و قیمت بالاتر را به عنوان مهمترین نکات در نظر گرفت.

این مدل بالابر هیدرولیکی را با بالابر هیدرولیکی جک در زیر مستقیم مورد مقایسه قرار داد. در روش جک در زیر لازم است تا یک حفره بزرگ در زیر چاهک برای جای دادن جک ایجاد شود. در حالیکه در مدل جک در کنار تلسکوپی نیازی به این حفره وجود ندارد.

کاربرد های بالابر هیدرولیکی جک در کنار تلسکوپی

در صورتی که امکان استفاده از جک در کنار مستقیم وجود نداشته باشد، راه حلی که مورد توجه قرار می گیرد، استفاده از جک های تلسکوپی است. جک های تلسکوپی طول سیلندر کمتری دارند. در واقع یکی از مزیت های اصلی این جک ها، کوتاه بودن طول جمع شده آنها نسبت به جک های تک مرحله ای است. مهمترین کاربرد های بالابر های هیدرولیکی جک در کنار تلسکوپی به مصارف خانگی مربوط است. یکی از مهمترین و متداول ترین مدل های نصب بالابر های خانگی یا هوم لیفت های دو تا سه توقف سیستم جک در کنار تلسکوپی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *